Nieuw gastgezin!

13 februari 2017 - Rosario, Argentinië

Jup. Ik ben verhuisd.
Even een heads up voor degenen die hopen op een lekker lang verlag (of zij die dat juist niet doen), dit wordt even een korte update.
Ik zou in eerste instantie voor de helft van mijn uitwisseling bij mijn eerste gastgezin blijven. Maar aangezien dat in februari zou zijn, en ik ga veel reizen in februari en daarna meteen naar school en gastgezin wisselen zou een beetje chaotisch zijn. Dus ik ben nu alvast verhuisd!

Over dat reizen: 27 januari stapte ik in de bus naar Neuquen, mijn huidige locatie. De 30ste vertrokken we namelijk uit deze stad met een club AFS'ers om een voor acht-negen dagen een trip te maken in het zuiden, superveel zin in! Daar maak ik nog een apart verslag over, ik begin zo met mijn eerste paar dagen.
En daarna ga ik de 14e vanaf Rosario samen met mams en hen naar de watervallen van iguazu! Zoek maar een plaatje op want het is megacool. Ook hier schrijf ik later over, en er komen zeker foto's :) ook al ben ik niet zo punctueel met de foto's tot nu toe ;)

Dan over mijn gastgezin: ik heb een vader, moeder (niet gescheiden dit keer), zus van 17, broertje van 14, en en broertje en een zusje van 13 die tweeling zijn. Iedereen noemt ze dan ook melli (kort voor mellisos wat tweeling betekent supergrappig.)
Ik ben echt zooooo blij met ze :) Ze zijn allemaal heel aardig en het familiegevoel is heel erg aanwezig, aangezien we met mij er bij zeven zijn. Doordat m'n Spaans ook eeen stuk verbeterd is, is het ook veel makkelijker communiceren en makkelijker een band scheppen. Met iedereen van de familie kan ik goed opschieten, dus daar ben ik echt heel blij mee.
Ook is mijn nieuwe gastgezin lekker actief. We staan op in de ochtend (veel mensen in Paraná slapen tot de lunch) en gaan dan naar het centrum of mijn gastzus gaat wel eens sporten smorgens. Vaak doen een aantal gezinsleden een siesta, en ik blijf dan met de tweeling een film of series kijken. Daarna gaan we dan naar het strand (zo rond vier uur). Op zaterdag gaan we vanaf smorgens rond tien, elf uur naar het strand en daar eten we dan asado en ander barbecuevoedsel, en we brengen de dag door aan het strand. Aan de andere kant van de weg zijn een paar zwembaden, die bij her strand horen. En tot nu toe heb ik 'vaak' gezegd, maar ik heb nog maar zes dagen met ze doorgebracht, maar ik zei het en m'n nieuwe familie ook: het voelt al een stuk langer.
Heel blij met m'n gastgezin dus! :)

Nou dat was het dan, even een korte update. Ik zit nu weer in de bus terug vanuit Neuquen naar Paraná, samen met nog een paar AFS'ers die dezelfde richting op gaan. Wanneer ik weer WiFi heb zal ik dit uploaden.
Ik heb trouwens echt zoveel in de bus gezeten de afgelopen dagen en deze reis is wederom ongeveer 22 uur, dus op zich ben ik best wel klaar met de bus nu :|

Besos!

Ps. Ik heb nog een kleine mededeling. Ik ga waarschijnlijk na m'n blog over m'n tripje wat minder of iets minder uitgebreid schrijven. Soms ben ik namelijk aan het schrijven en dan typ ik het weer weg omdat het niet leuk is voor jullie, of omdat het niet in het verhaal past. Maar het zijn wel dingen die ik voor mezelf wil schrijven. Ik twijfelde eerst namelijk ook of ik een blog of een dagboek wilde bijhouden, maar een blog leek me leuk zodat ik iedereen een beetje op de hoogte zou kunnen houden. Maar ik wil toch iets meer voor mezelf schrijven. Ik ga daarom proberen iets minder uitgebreid te schrijven voor m'n blog omdat er veel tijd in zit voor jullie, maar ik wilde in eerste instantie schrijven voor mezelf omdat het leuk is om later terug te lezen. Ik blijf wel gewoon posten maar ga iets meer voor mezelf schrijven waardoor ik minder tijd heb voor m'n blog.

Pps. Deze blogpost heeft wat vertraging, inmiddels zit ik nu in Rosario, en morgen ga ik naar het vliegveld om mama en Henry weer te zien!

1. Sammie Hagemeijer:
    Leuk Josée!!
  2. Anita:
    13 februari 2017
    Wat leuk dat je Henry en je moeder morgen ziet, dat zal best wel een heel fijn gevoel zijn ..Na ruim een half jaar, ik hoop dat je een paar leuke dagen met hun hebt .en straks in je nieuwe gast gezin het naar je zin hebt . Nog een hele fijne vakantie .
  3. Karin valk:
    13 februari 2017
    morgen Valentijnsdag, mooie planning dat je dan je moeder en Henry weer ziet, fijn dat je het zo naar je zin hebt en vooral nu bij het nieuwe gastgezin. geniet er maar lekker van voor dat je het weet ben je weer in Nederland
  4. Karien De Vriese:
    13 februari 2017
    Fijn om te horen Josée ! Morgen een bijzondere dag voor jou, je mama en Henry,...en ook een beetje voor mij, haha....
    Geniet van de komende tijd ! Het wordt steeds mooier. lieve groet.
  5. Helmut Lubbers:
    Hallo Josée!
    Dat klinkt erg leuk en gezellig! Mooi zo!
    Hier waren we vandaag in Delémont en hebben afscheid genomen van je tante Lies Bernard. In zijn toespraak heeft Frans jou ook genoemd en gezegd dat je er jammer genoeg niet bij kon zijn. Het was een waardig afscheid! Na het gezellige samenzijn in een restaurant zijn we nog eens naar het graf gegaan, dat toen al helemaal mooi erbij lag. Ik kan je daarvan een foto sturen, als je me je email geeft. Om 18 uur is jouw familie naar Basel gegaan en ik ben met de trein terug naar Genève.
    Groetjes ... Helmut
  6. Renée ter Heide:
    17 februari 2017
    Hallo Josée
    Fijn om te horen dat je je meteen goed thuis voelt in het nieuwe gastgezin. En leuk dat je nu een tweelingbroer en -zus hebt. De watervallen had ik al eens een keer bekeken op internet en die zien er spectaculair uit. Ik heb al gezien dat je héééééél blij was om mama en Henry te zien! Wat Helmut schreef over het afscheid van tante Lies is heel erg waar. Het was moeilijk, maar ook mooi. We zullen je er later over vertellen. Geniet eerst maar van het gezelschap van mama en Henry. groetjes en "dikke besos" van Renée
  7. Josée:
    18 februari 2017
    Jaaaaa Anita en Karin, was een heel bijzonder moment, en de vakantie is echt op en top!! Met gastgezin ook alles goed :)
  8. Josée:
    18 februari 2017
    Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad Karien! En ik geniet met volle teugen :)
  9. Josée:
    Ja het is heel leuk :)
    Van tante Lies is wat minder leuk, maar ik hoop dat iedereen d'r snel bovenop komt. Wanneer ik terug in Nederland ben, gaan we nog een keer naar haar graf.
    M'n email is [email protected]
  10. Josée:
    18 februari 2017
    Ja tante Renee alles is heel goed en ik geniet heel erg, alles helemaal top!
    Behalve dan van tante Lies. Ik hoop dat jullie afscheid goed was, en we zien elkaar snel weer!
    Heel veel sterkte tante Renee.